اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد (قسمت ۷ و آخر)
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ تاریخ انتشار

 

قسمت‌های قبلی را بخوانید:

 

قضاوت

یکی از روزهای گرم جولای، هاچینز برای دریافت حکم به دادگاه میلواکی رفت. وی کت‌و‌شلواری خاکستری پوشیده بود. هاچینز برای فرار از دست خبرنگاران دو ساعت زودتر خودش را به دادگاه رسانده بود. مارکوس در حالی که به‌همراه وکلایش در دادگاه انتظار می‌کشید، دورنمایی در ذهنش از آینده متصور شد. احساس کرد به فرجامی ناخوشایند و اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود. مارکوس لحظه ورود قاضی استادمولِرِ ۷۷ ساله را این‌گونه به‌یاد می‌آورد که مولر با بدنی لرزان و صدایی مرتعش روی صندلی قضات نشست. هاچینز می‌دانست که قاضی استادمولِر، رفتاری غیرقابل‌ پیش‌بینی دارد. از طرف دیگر این قاضی تجربه چندانی هم در تعامل با پروندهای امنیت نرم‌افزاری نداشت. پرونده قبلی استادمولر در حوزه امنیت نرم‌افزار مربوط به ۲۰ سال قبل می‌شد. هاچینز با خودش فکر می‌کرد این قاضی چگونه می‌تواند پرونده‌ پیچیده وی را رمزگشایی کند.

 

 

قاضی خطابه‌ای بلند را آغاز کرد. با ادامه صحبت‌های استادمولر، هاچینز رفته‌رفته آرامش خود را بازیافت. استادمولر به گونه‌ای که گویی برای خودش یادآوری می‌کند، به هاچینز متذکر شد که بیشتر از سی سال است که به حرفه قضاوت مشغول است و در طول این مدت دو هزار و دویست نفر را محکوم کرده است. وی ادامه داد که هیچ‌کدام از این افراد پرونده‌ای شبیه به هاچینز نداشتند. هاچینز به‌رغم کارهای تبهکارانه‌اش، یک قهرمان واقعی بود. قاضی استادمولر در صحبت‌های خود اشاره کرد که هاچینز تبهکار اینترنتی نیست، بلکه مختصص امنیت نرم‌افزاری است که مدت‌ها قبل از رویارویی با عدالت، به گوشه‌ای رانده شده است.

کاملاً مشخص بود که استادمولر تبهکاری‌های هاچینز را در برابر نبوغی که برای دفع حمله واناکرای به‌خرج داده بود، بررسی می‌کرد. قاضی استادمولر متذکر شد که انسان‌های عصر حاضر باید قدردان تلاش افرادی باشند که امنیت دنیای اعجاب‌برانگیز دیجیتال را برقرار می‌کنند. استادمولر در صحبت‌های خود به حرفه جانت هاچینز به‌عنوان پرستاری که به لطف فناوری‌های جدید، از بیماران بهتر پرستاری می‌کند نیز اشاره کرد. قاضی در صحبت‌های خود مدعی شد که جامعه باید از جوان‌هایی مانند هاچینز بیشتر حمایت کند. این جوان‌ها با سنی حدود ۲۴ تا ۲۵ سال راه‌حل‌های موثری برای مقابله با تهدیدهای اینترنتی مطرحی می‌کنند. قاضی استادمولر بیان کرد که هاچینز شایستگی عفو کامل را دارد؛ با این حال دادگاه مجاز به بخشش تمامی خلاف‌های هاچینز نبود.

 

 

استادمولر صحبت‌های خود را این‌گونه به‌پایان رساند که قسمت‌های مثبت پرونده هاچینز از قسمت‌های منفی این پرونده بیشتر است. دادگاه مقرر کرد زمانی که هاچینز در بازداشت سپری کرده بود، به‌عنوان دوره محکومیت وی محاسبه شود. هاچینز یک سال هم به آزادی تحت‌نظر محکوم شد. مارکوس به‌سختی می‌توانست رای صادره را باور کند. قاضی کارهای خوب هاچینز را در برابر کارهای بد او قرار داده بود و نتیجه گرفته بود که هاچینز به‌لحاظ اخلاقی تاوان کارهای بد خود در گذشته را پرداخته است. پس از انجام کارهای اداری دادگاه، قاضی با کوبیدن چکش چوبی بر روی میز، پایان محاکمه را اعلام کرد. هاچینز از شدت خوشحالی وکلایش را بغل کرد و مادرش را که برای دیدن او به دادگاه آمده بود، در آغوش گرفت. وی با پرداخت ۲۰۰ دلار برای هزینه‌های محاکمه، دادگاه را ترک کرد. سپس به خیابان دوید و پس از گذشت دو سال از بازداشت، احساس آزادی کرد.

به‌رغم حکم دادگاه، هاچینز به‌سرعت نتوانست اتفاقات ناگوار گذشته را فراموش کند. وی حدود ۵ ماه بعد از صدور حکم، هنوز هم نگران و مضطرب بود. مارکوس شب‌ها خواب خوشی نداشت و دوران آزادی تحت‌نظر خود در لس‌آنجلس را سپری می‌کرد. پلیس مرزی آمریکا اصرار داشت تا هاچینز را به انگلستان بازگرداند. با این حال هاچینز آرزو می‌کرد تا در نهایت دوباره به لس‌آنجلس بازگردد و در این شهر زندگی را از سر بگیرد. هاچینز خودش را مدیون کسانی که به وی کمک کرده‌اند می‌داند و به‌دنبال فرصتی است تا لطف این افراد را جبران کند. هاچینز اکنون سعی دارد تا خاطرات تلخ توسعه بدافزارهای تهبکارانه مانند کرونوس را فراموش کند.
در مجموع باید گفت با توجه به نبوغی که از هاچینز سراغ داریم، بدون شک در آینده نیز از این نخبه دنیای امنیت نرم‌افزاری بیشتر خواهیم شنید.

پایان

 

مارکوس هاچینز نمونه یک متخصص امنیت بااستعداد و نابغه است که مسیر پرپیچ‌وخمی را در اوج جوانی پشت سر گذاشت و از اشتباهات خود درس بزرگی گرفت.

اگر داستان هاچینز را دوست داشتید، نظرات‌تان را برای ما بنویسید. ما تلاش خواهیم کرد مطالبی از این دست را برایتان تهیه کنیم.

اگر به امنیت و هک علاقه دارید، مقالات زیادی در سایت کارینسو وجود دارد  که می‌توانید مطالعه کنید و سوالات‌تان را در کامنت‌ها بپرسید.

اگر در حال فعالیت در این زمینه هستید، تجربیات خودتان را بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 5 - رای: 13)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg